Bony de la Redona 2630.

Deixem el cotxe en un marcat revol de la carretera a l'estació de Boí-Taüll. El cotxe marca 9º sota zero i fa força vent.

Iniciem la ruta per una pista que s'endinsa per la Vall de Sant Martí. Quan s'acaba pugem, com podem, pel mig d'un dret i espès bosc on trobem molta neu i ben fresca.

El bosc es va aclarint i el pendent suavitza i anem guanyant alçada tranquil.lament.  Els cims estan ben pelats pel vent. La ruta normal busca la collada de la dreta però nosaltres veiem una petita canal-corredor que crida la nostra atenció i decidim pujar-hi. A més ens dona un accés molt més directe al cim.

Ens descalcem els esquís i pugem pel corredor d'uns 45º i 5 metres d'amplada. És fàcil, divertit i amb bona neu. Un cop superat una ampla i llarga pala, que trobem sense neu, ens du al Bony de la Redona 2630.

Molt, molt vent i molt, molt fred fa que no gaudim molt del cim. La bona companyia del Carles i del César, venesolà que vam conèixer ja fa uns anys a Perú, ho fa tot més suportable.

Baixem caminant cap a la dreta, via normal, en busca de la collada on ens calcem els esquís i fem una divertida baixada amb bona neu.

8,5 quilòmetres +910 desnivell.
Boí-Taüll, 24 de febrer de 2013.