Ruta del Carrilet. Via Verda Olot-Girona-Sant feliu de Guíxols.

Aprofitant el pont de la Diada vam decidir fer una Via Verda i vam optar per la Ruta del Carrilet que segueix l'antic traçat del tren que unia Olot i Sant Feliu de Guíxols tot passant per Girona. La vam fer en dos trams i en dos dies.

L'Onze de setembre, Diada Nacional de Catalunya, vam anar d'Olot fins Girona. Aquest traçat d'uns 57 quilòmetres travessa tres comarques i dotze pobles recorrent les valls dels rius Fluvià, Brugent i Ter.

Sortim de Girona per terreny lleugerament ascendent fins que a falta d'un quilòmetre per arribar al coll d'en Bas, a 558 metres sobre el nivell del mar, la cosa es posa una mica més dreta.

Un cop superada l'única dificultat significativa de tota la ruta gaudim d'una bona baixadeta fins a Amer i des d'allà pla i baixada fins a Girona. Buscar l'hotel, un bon sopar i de concert.

Ens llevem tard, la nit es va allargar una mica més del previst, esmorzem bé i "sant tornem-hi", a pedalar. Aquest primer sector del segon tram potser és el que menys ens va agradar de tota la ruta. Sortim en pendent suau ascendent fins assolir el punt més alt a Cassà de la Selva (136 m).

Però és quan passem Llagostera quan el descens "es fa notar". Arribem plàcidament a Sant Feliu de Guíxols, però no a la platja. La Via Verda acaba en una petita plaça.

Des d'allà, per finalitzar la pedalada de manera més agradable, ens arribem fins a la platja.