Pico da Vara 1103. Açores.

Aprofitant que passo uns dies de vacances a  Sao Miguel, una de les illes de les Açores, decideixo pujar al Pico da Vara, de 1103 metres, i punt més alt de la volcànica illa.




Com que de la costa a costa hi ha uns 20 quilòmetres de distància la meva intenció és sortir de la platja de Povoaçao, sud, pujar al Pico da Vara i baixar al nord fins a Lomba de Fazenda.




Només sortir de Povoaçao hi ha un tram de carretera asfaltada. Tot seguit el camí entra en un corriol. Al principi està bé però acaba estant  molt embrossat.





Torno a la carretera, que es fa pista i més endavant corriol. Passo per un tram d'aprofitament forestal que em du fins uns prats plans prop dels 900 metres.




Un tram planer de mal caminar, tipus aiguamolls, m'acosta a la base del cim. En poca estona, i voltat d'una espessa boira, assoleixo el meu primer objectiu. Pico da Vara, 1103 metres.





Decideixo baixar cap a Lomba. El camí sembla bo. Però no és així. Poc després d'iniciar el descens el camí desapareix. La "selva" se l'ha menjat. Intueixo i intento endevinar el camí fins que de cop i volta s'obre i ja no tinc dubtes.




Segueixo baixant tranquil.lament fins arribar a Lomba de Fazenda.

24,5 quilòmetres +1280 -1134 desnivell.
Sao Miguel, Açores, 27 de juliol de 2011.

No hay comentarios: