Maladeta Oriental 3308.

 És un quart de set del matí quan encenc el meu frontal i començo a caminar. A foquejar.


Surto de l'Hospital de Benasque per la pista de fons. La deixo de seguida i giro a la dreta. Entre pins guanyo ràpidament alçada fins arribar a una clariana. La neu està gelada i he de progressar amb les ganivetes. 


Un pala acanalada força dreta fa que m'hagi de treure els esquís i pujar un petit tram a peu. Ja fa estona que no duc el frontal encès. 

Vaig pujant per llomades tot buscant el millor pas per arribar al Coll de Paderna 2520.

Giro a ma dreta i amb els esquís a la motxilla pujo al Pico Paderna 2621. És un d'aquells cims que no es pugen mai perquè té els grans 3000 molt a prop però que si et ve de pas...


Retorno al coll i carenejo una mica entre neu i pedra fins a  trobar terreny esquiable. Amb les taules als peus vaig a passar sota la Dent de la Maladeta i una llarga diagonal em deixa just a l'inici del corredor de la rimaia, on hi trobo el Mingu amb el grup del Centre Excursionista Comarca de Bages.


Pugem per la canal, amb neu fonda i gaudint de mala manera, i un cop a l'aresta girem a l'esquerra per assolir ràpidament el cim de La Maladeta 3308.


Fa una mica de vent però el dia és clar i espectacular. El Pirineu està fabulós i poder gaudir del cim amb "el mestre" em fa molt feliç.


Iniciem la baixada conjuntament sobre neu bona i disfrutona. A l'alçada de la Dent ens separem. Tot baixant segueixo més o menys el camí de pujada sense cap més complicació que anar perdent metres.


Finalment arribo a l'Hospital molt content i feliç i havent gaudit molt de l'excursió.

14,5 quilòmetres +1650 desnivell.
Benasque, 14 d'abril de 2013.

No hay comentarios: