"Snowrunnig tutiplen".

Ja sortim de casa amb dubtes sobre quin temps farà al Port del Comte. Hi anem amb la intenció de fer una matinal de "córrer per muntanya". Mentre més ens hi acostem més mal temps fa. Fa fred, hi ha boira i plou. Tot és arribar a Coll de Jou i la pluja passa a ser neu.

Quan arribem al Port la nevada és impressionant, tant la que cau com la que ha caigut. Decidim baixar a Sant Llorenç de Morunys. Un cop a baix no fa tan mal temps i optem per pujar tot trotant cap a Coll de Jou.

Gairebé tota la pujada la fem per pista amb trams molt drets i pedra solta i un "riu" que ocupa tota l'amplada del camí. Tan fa un bon ruixat com no. Passem per l'ermita de Sant Serni del Grau poc abans d'arribar a Coll de Jou.

Un cop al coll agafem un camí encimentat que puja cap al Prat de Bacies . Un parell de revols i trobem neu. Seguim pujant i la cada vegada hi ha més neu. A estones neva fort i d'altres sembla que vol sortir el sol. El paisatge és totalment hivernal !!! Anem seguint el que seria la pista fins arribar al refugi de la Bòfia.

Allà enmig d'una espessa boira optem per girar a ma dreta i seguint GPS, no es veu res de res, anem a buscar el Portell de l'Ós i el Puig de les Morreres (2211) amb el seu repetidor.

Avancem entre avets tot intentant seguir el camí. Ens enfonsem més d'un pam a la neu i ens costa avançar. Fa fred, vent, no es veu res... Gaudim com nens.

De cop i volta apareix davant nostre el repetidor. Ja som a dalt. Un parell de fotos i ràpid a buscar les pistes de l'estació. Amb la quantitat de neu que hi ha podrien estar obertes. Baixem tot anant a buscar l'Hotel. el termòmetres d'un remuntador marca 2 graus negatius.

Quan arribem de nou al Port del Comte ja fa estona que noto unes molèsties al genoll esquerre. Com que vaig amb bons amics deixo que ells tirin fins a Sant Llorenç i jo més xino-xano arribo a Coll de Jou i espero que em recullin. Gràcies.

26 quilòmetres +1425 desnivell.
Port del Comte, 18 de maig de 2013.