Pic de la Valleta. Goulotte de la Dreta.

Molta neu, massa neu i massa fonda per fer corredors, però com que ja hi érem...

Sortim de l'aparcament de l'estació de Porté-Puimorens. Agafem la pista de "Les Cretes" i la seguim fins passar sota el Telecadira de la Mina.

Poc després de creuar el remuntador deixem les pistes i, fent una diagonal deixant el Pic de la Mina a la nostra dreta, ens endinsem cap el fons de la llarga vall.

No fa gaire fred, la neu és pols i fonda, però avancem ràpidament. Arribem al final de la pala que baixa del coll entre el Pic de la Valleta i el Pic de la Vinyola. Just al davant ens queda la cara oest del Valleta.

Ens equipem i comencem a pujar lentament amb neu fins els genolls. Com que hi ha tanta neu tota la roca està coberta d'una capa blanca inconsistent que no ens deixa veure on clavar piolets i grampons.

Tenim problemes per poder definir ben bé la ruta. Després d'un parell de reculades sortim a l'aresta, entre dos grans blocs de roca, tot trencant la cornisa . Baixem a buscar la collada i seguim les traces fins el cotxe.

I finalment... un reconstituent !!!
Entre el constipat i la neu inconsistent es fa un dia realment dur.
Era un dia per esquiar !!!

Goulotte de la Dreta, màxim 60º III+.
12,5 quilòmetres +850 desnivell.
Porté-Puimorens, 9 de març de 2013.